اخبار و مصاحبه
شماره : 34122
۱۱:۱۲ ۱۴۰۱/۸/۱۵
گزارش بزرگداشت استاد فقید دکتر علیرضا صدرا + عکس

مراسم یادبود و بزرگداشت دکتر علیرضا صدرا استاد فقید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان و همچنین شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر ابراهیم متقی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مراسم یادبود و بزرگداشت زنده‌یاد دکتر علیرضا صدرا، گفت: «دکتر صدرا همواره اندیشه زندگی و اندیشه کار را تولید کرد. دکتر صدرا همواره یک نگاه جمع‌گرایانه داشتند و در فضای گروه علوم سیاسی، هیچ‌گاه نگاه‌شان فردگرایانه نبود، هیچ‌گاه برای تدریس یک درس و قبول یک پایان‌نامه اصرار نورزید، حتی زمانی که پیگیر ارتقای خود به رتبه استادی بود همواره با آرامش و صلابت پیگیر کار بود.»
دکتر متقی با اذعان به اینکه نگاه دکتر علیرضا صدرا به دانشجو و دانشگاه یک نگاه ارتباط‌گرایانه بود، گفت: فضایی که دکتر صدرا ایجاد کرد، واقعیتی بود که دوستی را رقم زد و حس تعلق به جمع را ارتقا داد.
وی از علاقه شدید دانشجویان غیرایرانی به دکتر صدرا تعریف کرد و گفت: دانشجویان خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، مکزیک و آمریکا که در گروه تحصیل می‌کردند، علاقه بسیاری به استاد صدرا داشتند و از خبر درگذشت ایشان بسیار متاثر شدند.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تسلیت درگذشت دکتر صدرا به خانواده ایشان، گفت: همه ما مثل شما، هم قدر ایشان را می‌دانستیم و هم در یک فضای کنش همکاری‌جویانه با ایشان همکاری داشتیم.
در ادامه، دکتر سید مهدی ساداتی‌نژاد، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و از همکاران و دوستان نزدیک دکتر صدرا نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره این استاد، گفت: جز خیر و خوبی و فضایل اخلاقی، چیزی از ایشان ندیدم؛ این نکته‌ای است که همه دوستان و همنشین‌های دکتر صدرا به آن گواهی می‌دهند.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام که انجام فرایض الهی، ترک فعل حرام و حسن خلق را سه ویژگی ضروری برای آمادگی سفر آخرت دانسته‌اند، گفت: دکتر صدرا این سه ویژگی که امیرالمومنین (ع) فرمودند را دارا بودند؛ هم در ادای فرایض و هم در اجتناب از محارم بسیار مقید بودند و در برخورد، رفتار و کردار نیز حسن خلق داشتند؛ که همه اینها برای ما و برای نسل ما و دانشجویان ما یک الگوست.
دیگر سخنران این مراسم، دکتر صادق واعظ‌زاده استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، رییس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و از دوستان نزدیک دکتر صدرا بود که درباره رویکرد دکتر صدرا به عنوان یک متفکر ایرانی و اسلامی در رویایی با تفکر و اندیشه غربی سخنانی ایراد کرد.
عباس شیری استاد دانشکده حقوق علوم و سیاسی را در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر صدرا، از امانتداری، صداقت، حسن خلق، خوش‌رویی و حس مثبت به عنوان ویژگی‌های بارز اخلاقی دکتر صدرا نام برد و گفت: ایشان زینت دانشکده و دانشگاه بود و ویژگی یک فرد مومن و انقلابی را داشت. دکتر صدرا هیچ خط کشی نداشت و هیچ فرقی بین افراد نمی‌گذاشت.





















©2023 . All Rights Reserved